کر بختیاری
کر بختیاری
نرم افزار ومطالب آموزشی

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، کارشناسان بهداشتی می‌توانند دستورالعمل‌هایی را برای تشخیص این دو مشکل از یکدیگر و مشخص شدن تفاوت بین آنها ارائه کنند.

به نوشته هفته نامه ساندی تایمز، دکتر میشل لیرل، متخصص آلرژی اطفال در مرکز پزشکی بیمارستان اطفال سینسیناتی در این باره می گوید: مشکلاتی چون آبریزش، گرفتگی و خارش بینی، عطسه، سرفه، خستگی و سر درد همگی می‌توانند هم علائم آلرژی‌ها و هم علائم سرماخوردگی‌ها باشند اما اگر والدین به علائم جزئی‌تر توجه کنند، می‌توانند تفاوت بین این دو بیماری را تشخیص دهند.

وی می‌گوید: کودکانی که آلرژی فصلی بهاره یا پاییزی دارند بیشتر بینی خود را می‌خارانند و اغلب در وضعیت عطسه یا مالیدن بینی خود با دست هستند. آنها هم چنین از خارش و سوزش گلو و چشم‌ها بیشتر شکایت می‌کنند در حالی که در سرماخوردگی معمولا این شکایت‌ها وجود ندارد.

دکتر لیرل افزود: وقتی کودکان دچار آلرژی فصلی شده‌اند ترشحات بینی آنها معمولا شفاف و آبکی است در حالی که در سرماخوردگی ترشحات مخاط بینی زرد رنگ است.

وی همچنین توصیه می‌کند که علائم فوق در کودکان مبتلا به آلرژی فصلی تحت تاثیر آلرژی زاهای محیط زیستی است. به این ترتیب دکتر لیرل تاکید می‌کند اگر کودکتان به آلرژی فصلی مبتلا است می‌توانید برای کنترل علائم آن از توصیه‌های زیر بهره بگیرید:

- در مواقعی که میزان ذرات آلرژی زا شامل هاگ قارچ‌ها و گرده‌ها در محیط زیاد است پنجره را ببندید و فیلترهای تهویه هوا را هر ماه تعویض کنید.

وقتی کودکتان از بیرون به خانه می‌آید لباسهای او را عوض کنید و آنها را برای از بین بردن گرده‌ها و ذرات آلرژی زا بشوئید.

- پس از رسیدن به خانه از کودکتان بخواهید دست و صورت و موهای خود را بشوید و والدین نیز باید با محلول‌های مناسب چشم‌ها و بینی کودک خود را شست و شو دهند.

- در ساعات صبح فعالیت‌های خارج از منزل و در فضای آزاد را محدود کنید چون در این ساعات میزان آلرژی‌ زاها در هوا بیشتر است. - در هنگام سفر نیز پنجره‌های خودرو را حتی المقدور ببندید.

- مطمئن شوید که کودکتان هر روز در فصل آلرژی زا از داروهای ضد آلرژی استفاده کند.

__________________
منبع:تحریریه علمی ایران سلامت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:, توسط کربختیاری