کر بختیاری
کر بختیاری
نرم افزار ومطالب آموزشی

وی اظهار داشت: با توجه به‌رشد زندگی ماشینی و استفاده از غذاهای آماده حتی دیگر برای پخت غذا نیز انرژی صرف نشده و بدین ترتیب با کاهش صرف انرژی، افزایش وزن و چاقی حاصل می‌شود.

این مشاور تغذیه افزود: چاقی بیماری مزمنی است که به علت نامتعادل بودن میزان دریافت از طریق مواد غذایی و میزان مصرف و یا سوخت انرژی در نتیجه فعالیت بدنی بوجود می‌آید.

آمری‌نیا، تغییر در رفتارهای تغذیه‌ای را یکی از راه‌های مهم کاهش وزن در دنیای امروز دانست و گفت: برای کاهش وزن با استفاده از این روش باید از غذا خوردن در مقابل تلویزیون، رادیو و رایانه خودداری کرد، زیرا سبب بی‌توجهی فرد به میزان تغذیه می‌شود.

وی ادامه داد: غذا باید آهسته خورده شود، زیرا آهسته غذا خوردن سبب می‌شود قند خون بالا رفته و مرکز اشتها که به پایین بودن قند خون حساس است با بالا رفتن قند خون، دیگر تحریک نشده و ایجاد اشتها نکند.

این مشاور تغذیه تاکید کرد: رعایت حداقل دو ساعت فاصله زمانی میان شام و خواب ضروری است زیرا رعایت این فاصله زمانی نه تنها در کاهش وزن موثر است، بلکه در جلوگیری از ابتلا به ناراحتی‌های دستگاه گوارش همچون بازگشت اسید معده به مری (بیماری ریفلاکس) نیز نقش موثر دارد.

آمری‌نیا گفت: خودداری از استفاده از ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی تا حد ممکن، پیاده‌روی و حذف نکردن ورزش به دلیل افزایش میزان تحرک نیز در کاهش وزن موثر است.

وی افزود: آدامس جویدن نیز از آنجا که به نوعی سبب صرف انرژی می‌شود، در کاهش وزن می‌تواند موثر باشد

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:, توسط کربختیاری