کر بختیاری
نرم افزار ومطالب آموزشی

گیاهان روغنی مانند مارگارین نیز حاوی این ویتامین است. اما حواستان باشد فقط مارگارین بدون چربی‌های ترانس مصرف کنید.

سبزیجات دارای برگ سبز نیز سرشار از ویتامین E می‌باشند. در هر 90 گرم اسفناج 1.5 میلی گرم از این ویتامین وجود دارد. توجه داشته باشید که در بین سبزیجات سیب زمینی شیرین همچنان بهترین منبع ویتامین E محسوب می‌شود. به طوری که در 115 گرم از این سیب زمینی 4 میلی گرم ویتامین E وجود دارد. برای تأمین نیاز روزانه‌تان می‌توانید 115 گرم سیب زمینی شیرین را با یک قاشق غذاخوری مارگارین بدون چربی ترانس مصرف کنید.

از منابع دیگر ویتامین E می‌توان به غلات کامل، جوانه‌ی گندم، تخم مرغ و آووکادو (نصف آووکادو 2.4 میلی گرم ویتامین E دارد) اشاره کرد.اگر رژیم لاغری دارید و مصرف چربی‌ها را به حداقل رسانده‌اید باز هم چند منبع غذایی این ویتامین را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید مانند روغن آفتابگردان، آجیل و دانه های کامل.

توصیه می‌کنیم برنج سفید و یا پاستاهایتان را با سبزیجات برگ سبز میل کنید. به جای اینکه مکمل مصرف کنید مواد غذایی حاوی این ویتامین را دریابید که هم سالم‌تر است و هم مطمئن‌تر.

توجه داشته باشید که کمبود ویتامین E مشکلات نورولوژیکی و عضلانی به بار می‌آورد. همچنین کمبود این ویتامین می‌تواند باعث کم خونی شود به خاطر اینکه به گلبول‌های قرمز آسیب می‌رسد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:, توسط کربختیاری